Qatar Energy podpisał 29 kwietnia umowę z China State Shipbuilding Corporation (CSSC) na budowę 18 ultranowoczesnych statków LNG typu QC-Max, co ma stanowić znaczący dodatek do historycznego programu rozbudowy floty LNG. Z racji na wielkość zamówienia i cenę wynoszącą 6 miliardów dolarów to jedno z największych tego typu zamówień w branży stoczniowej.
Od 1 stycznia tego roku komercyjne rejsy prowadzi duży wycieczkowiec Adora Magic City, należący do chińskiej firmy Adora Cruises. Rozpoczęcie regularnej żeglugi było celebrowane jako milowy krok dla chińskiego przemysłu stoczniowego, gdyż jest to pierwsza tego rodzaju jednostka, jaka powstała jego nakładem.
Firma Louis Dreyfus Armateurs (LDA) została wybrana przez Airbusa do odnowienia całej floty czarterowanych statków przewożących podzespoły samolotów między zakładami produkcyjnymi w Europie i USA za pomocą trzech nowoczesnych, niskoemisyjnych statków typu roll-on/roll-off, wspieranych przez napęd wspomagany wiatrem. Airbus zlecił przedsiębiorstwu ich budowę oraz eksploatację. Mają one być dzięki innowacyjnemu napędowi zgodne z polityką dekarbonizacji żeglugi. Ich rozpoczęcie działalności ma następować od 2026 roku.
Rynek przewozów pasażerskich, ro-ro i samochodowych okazał się bardziej odporny na koniunkturę niż morski transport kontenerów. To sprawiło, że Grupa Grimaldi może osiągnąć najlepsze w historii wyniki finansowe w tym roku – zapowiedział dyrektor zarządzający Emmanuel Grimaldi.
Jedna z czołowych firm w branży żeglugowej na świecie Mediterranean Shipping Company (MSC) zorganizowała ceremonię nadania imienia swojemu nowemu kontenerowcowi, MSC Nicola Mastro we włoskim porcie w Trieście.
Jedna z największych firm żeglugowych, południowokoreański HMM, podpisała nowe zamówienie stoczniowe z China State Shipbuilding Corporation, spółką zależną Huangpu Wenchong, na nowe transportowce przeznaczone do prowadzenia zaawansowanych prac związanych z przeładunkami.
Ożywienie na rynku ropy naftowej i energii przyczynia się do nagłego wzrostu liczby zamówień na budowę nowych tankowców. Segment ten odkładał wymianę tonażu w czasie długotrwałej dekoniunktury, a teraz, podobnie jak wcześniej linie kontenerowe, walczy o pozyskanie miejsc na budowę. Chińskie stocznie korzystają z gwałtownego wzrostu liczby zamówień na nowe tankowce i wypełniają luki budowlane do 2025 r. i później.
Mediterranean Shipping Company (MSC) odebrała dziś w Chinach dostawę pierwszego kontenerowca z serii nowych, dużych jednostek transportowych. MSC Tessa jest promowany przez swoich chińskich budowniczych jako największy obecnie ukończony i dostarczony kontenerowiec na świecie o pojemności przeszło 24 116 TEU.
Chiński producent turbin wiatrowych Mingyang Smart Energy zaprezentował swoją kolejną flagową morską turbinę wiatrową - MySE 18.X-28X.
Zarząd spółki China State Shipbuilding Corporation (CSSC) przekazał, że pomimo wyzwań spowodowanych pandemią i ekstremalnymi warunkami pogodowymi zdołała zrealizować rekordową ilość zamówień na budowę statków, znajdując się w światowej czołówce przedsiębiorstw z branży stoczniowej.
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Polski Związek Żeglarski odsłania olimpijskie karty. Kolejne rekomendacje imienne
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"